When a material is misssing the C3 or C4 phase it is not possible to add it manually to the material. Which basically means the material is unuseful..
Hi @Lukas_Hejl
Thanks for your request.
It is always really good to hear feedback and ideas from our users.
As I see it there different ways to solve this.
- Make it possible for users to duplicate materials into their own organisations, where the missing phases can be added. This ensure that the source data is intact and that this revised material can be used over and over again.
- The user get an option to add the missing values in the mapping view process. This would then had to be done each time the user maps the material with the missing values.
- Other ideas?
Looking forward to hearing back from you.
Br
Martin
Hej Martin. Beskeden bliver lige pĂ„ danskđ
Jeg vedhÊfter lige et udklip fra BR18, vejledning til klimapÄvirkning.
-
I teorien burde man gĂ„ alle uploadede EPDâer med manglende C3 og C4 moduler igennem og tilfĂžje de generiske vĂŠrdier som passer bedst til produktet, men det er et kĂŠmpe arbejde for jer..
-
Som jeg ser det hvis man vÊlger at duplikere et materiale sÄ vil du ende med at have mange duplikerede materialer hvor du reelt set kun kan bruge én af dem og sÄ ender man med et meget stort og tungt bibliotek.
Hvis det ikke bliver âminâ lĂžsning 1 sĂ„ tĂŠnker jeg fĂžlgende vil vĂŠre den nemmeste mulighed:
NĂ„r man har mapped et materiale og den giver fejlen âmissing C3 phaseâ. SĂ„ skal der vĂŠre en mulighed for at kunne trykke âadd C3/C4 phaseâ og sĂ„ kan man selv vĂŠlge fra tabel 7 fra BR18. Lidt samme princip som nĂ„r man skal vĂŠlge levetid, at du selv vĂŠlger for materialet og du kan vĂŠlge fra et skema.
HĂ„ber ovenstĂ„ende giver meningđ